Mio Spirit 575 LIVE TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 575 LIVE TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

JNavigatie 05-09-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

Namen van straten in bijv. Frankrijk zijn ongelofelijk slecht uitgesproken. De boulevard de Pereperique is niet om aan te horen. Geen via-punten in te stellen dus om Parijs te omzeilen moet je tijdens rijden een andere favo oproepen die je eerder programmeert. de pop up status van aant km te gaan e.d. wordt steeds weer weg gehaald na het bekijken van bijv de gehele route. Scherm is oke kaartupdates zijn erg duur.
De planner zou moeten leren van hoe je rijdt qua route. Dit is nog niet gelukt.... Pakt altijd z'n eigen weg en niet mijn snellere weg. Toch volgende gewoon TOMTOM.

Sandra de Jonge 31-03-2011

Hallo allemaal,

ik heb mijn Mio nu een paar weken in huis/auto en ik ben er heel erg tevreden over. Het apparaat ziet er heel mooi uit en het menu is ook heel erg overzichtelijk. Groot scherm, gratis file informatie en 2 jaar gratis kaarten. Het verhaal klonk goed in de winkel en nu ben ik er een week mee op reis geweest en ik kan oprecht zeggen dat dit een erg goed navigatiesysteem is. Hiervoor heb ik een Navigon gehad en die had iets meer mogelijkheden maar ik heb het menu nooit goed begrepen. Ik ben HEEL BLIJ met mijn nieuwe navigatie!!

groetjes,
Sandra

Carinenietcontent 27-12-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

De stem is niet goed duidelijk, ze spreekt door de neus, verwarrend dat ze iedere straat enz ook vermeld, je weet niet meer naar wat je moet luisteren,vanaf snelheid van 90 km/u mag de radio uit want je hoord haar bijna niet meer, je kan niet luider zetten, juist aangekocht en de snelheden en veranderingen zijn nog niet aangepast, onze oude C710 was tenminste verstaanbaar,je kon het luid genoeg zetten, we dachten dat we een verbetering zouden hebben maar hebben de aankoop allang beklaagt.

coyote1961 17-12-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

Zojuist deze "Mio Spirit 575 Live TMC Limited Edition" teruggebracht naar de winkel. Ik was hem na alle ellende helemaal zat.

Ik had al eerder een Mio C220 gehad en daar was ik heel erg tevreden over, alleen waren hiervoor geen kaarten meer verkrijgbaar, vandaar dat ik een nieuw wilde en weer een Mio kocht.

Het begon al met het registreren. Ik heb wel 10 keer gebeld voordat een dame van Mio dit lukte.

Vervolgens wilde ik het apparaat updaten. Toen ik dit wilde doen via het bijgeleverde Miomore programmaatje (eerst hiervan een update geïnstalleerd) stopte het downloaden opeens. Gevolg was dat wel Oost Europa ge-update was, maar dat ik West Europa niet meer kon binnenhalen (en die kaarten zijn toch wel belangrijk als je in NL woont). Ik dus weer zeker 10 keer bellen voordat ik een goede link gemaild kreeg van de Mio helpdesk. Vanwege dit gedoe een 3 voor gebruiksgemak, want daar schaar ik makkelijk kunnen updaten ook onder. Het apparaat zelf werk wel heel simpel.

Eindelijk kon ik gaan rijden, maar daar begon weer de ellende. Mijn eigen straat werd niet herkend, terwijl deze al 25 jaar bestaat en deze wel door mijn oude C220 goed herkend werd. Daarna gaan rijden en dat ging goed. Wel een blikkerig sprekende dame en een schel geluid, maar de kaart is mooi en duidelijke beelden bij afslagen van de snelweg. Echter na een tijdje viel de Mio uit (en hij was wel via de sigarettenaansteker aangesloten. Weer opstarten, maar na een tijdje viel hij weer uit. Dit heb ik in al die jaren ook niet meegemaakt met mijn oude Mio C220.

Conclusie: Hij ziet er prachtig uit, en misschien is de Live TMC wel goed (??? niet kunnen uitproberen)
Ik ga nu een Navigon 70 plus kopen. Weliswaar niet met Live functie en iets duurder, maar hopelijk wel betrouwbaarder.

Oh ja, je kunt geen viapnten (tussenstops) invoeren (vandaar een 6 voor mogelijkheden)

Arend de Korte 13-12-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

De Mio Spirit 575 Live TMC is een zeer uitgebreid navigatiesysteem met een redelijke geluid-en beeldkwaliteit. Een enkele keer duurt het lang voor er verbinding met satellieten is. Soms zijn de straatnamen moeilijk te verstaan maar in het algemeen is het een goed systeem veer een redelijke prijs.

JNavigatie 28-06-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

Mooi apparaat, maar handige standaard functies uit eerdere versies zijn verwijderd. Te weten:
Via route is niet meer mogelijk. POI in huidige route opslaan niet meer mogelijk. Route bekijken zonder GPS signaal duurt lang voordat route beschikbaar is.

Eigenlijk als deze functies erin komen is het top apparaat. Kaartupdates relatief duur t.o.v. concurrentie.

loc250 25-06-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

Mio Spirit 575 LIVE TMC gekocht ter vervanging van Tomtom 720.Zeer gebruiksvriendelijke gps. Tmc werkt zeer goed. Er is één belangrijk aspect over het hoofd gezien en dat is dat je geen optie hebt om de snelweg te vermijden. Als je in een file terecht komt vooraleer deze gemeld wordt op je TMC, en je rijdt de snelweg af, wordt je er terug opgestuurd.Je hebt dus geen alternatief. Daardoor vind ik dat deze gps veel in zijn waarde daalt. Ga hem dan ook omwisselen.

Bokaj 09-06-2010
Geschreven voor: Mio Spirit 575 LIVE TMC

Ik heb dit apparaat net gekocht en voor een apparaat van bijna 200 EURO verwacht ik meer functionaliteit als je kijkt naar een TomTom 750 Life die maar 30 EURO duurder is.

TMC werkt goed, echter worden er geen alternatieve routes aangeboden als je op file op je route tegenkomt. Je wordt gewoon de file in gestuurd.

Ook kun je bestemmingen waar je geweest bent niet verwijderen. Geen routes via een waypoint opgeven.